9 moduri prin care iluminatul magazinelor

poate transforma trecătorii în clienți


Care este secretul spațiilor comerciale în care clienții intră să ”arunce o privire” și apoi pleacă încărcați de cumpărături? Cât contează lumina în experiența de shopping? Ce faci când ai un buget limitat și nu poți specifica corpuri de iluminat sofisticate care să atragă atenția?


Când industria de retail își dispută fiecare client cu magazinele aflate exclusiv în spațiul online, brandurile se străduiesc să își construiască o prezență coerentă, unitară, armonioasă și atrăgătoare prin toate mijloacele de care dispun. Spațiul fizic al magazinului nu a rămas la stadiul de simplu loc de tranzacție, ci a devenit un prilej foarte bun pentru branduri să elaboreze o experiență multisenzorială pentru clienții lor. Și cum, mai mult de 80% din informația primită de creier este furnizată vizual, cel mai simplu mod de a influența starea de spirit a posibililor cumpărători este acela de a gestiona sistemul de iluminat.

Acesta subliniază elementele arhitecturale, calitățile produselor, dar creează și zone virtuale – modificând astfel percepția cumpărătorilor asupra produselor, influențând emoțiile trecătorilor și, nu în ultimul rând decizia de cumpărare.

Cum procedați însă pentru a coagula toate avantajele iluminatului în spațiul comercial pe care îl proiectați?

Fagerhult magazin

1. Iluminatul – efect de ”face lift” pentru magazine. Când vrei să schimbi atmosfera leneșă cu una dinamică și proaspătă dintr-un magazin, cea mai simplă metodă este să implementezi un sistem de iluminat versatil și atemporal. Cum faci asta? Cu proiectoare pe șină care să creeze un look unitar, stilat și elegant. Și dacă cele pe care le-ai văzut până acum ți se par greoaie sau inestetice, află că dezvoltările din domeniu au permis realizarea proiectoarelor cu drivere integrate ce dau naștere unui aspect curat și unui design bine proporționat.


Mai jos ai exemplul unui magazin de textile care adoptă iluminatul ca element catalizator al produselor expuse subliniind delicatețea materialelor și capacitatea acestora de a oferi confort și relaxare. Proiectoarele pe șină desenează geometrii pe plafon, în același timp trimițând lumina în punctele de interes din magazin.


planlicht-proiector-sina

2. Dacă toate magazinele unui brand respectă același concept de iluminat atunci acesta însuși devine parte a identității de brand și contribuie la atașamentul clienților față de marcă. Să privim spre exemplu magazinele Fashion for Floors unde lumina albă puternică acționează ca indiciu al unui brand de lux, preocupat de imagine în aceeași măsură în care pare preocupat de calitate. Din nou proiectoarele pe șină montate discret îndreaptă atenția către pereții cu produse, în acest caz covoare, și către elementele ”artistice” ale designului de magazin.

 

Farmacie M

3. Iluminatul ca sursă de încredere în spațiul comercial. Când ai un beneficiar pentru care încrederea clienților lui este esențială pentru derularea afacerii, folosești fără îndoială fiecare element de design pe care îl ai la dispoziție pentru a spori această încredere. Într-o farmacie spre exemplu, un sistem de iluminat robust, elegant, sobru, care valorifică spațiul și produsele va genera același efect ca personalul bine pregătit. Lumina emisă de spoturile încastrate acoperă perfect fiecare zonă și creează impresia de spațiu septic, potrivit pentru produse responsabile de sănătatea oamenilor…

Produse in articol